Gyakran ismételt kérdések


Kérjük, a tanfolyam díját a 16200120-18547302 számú bankszámlára (Magnet Bank) utalja át a Lépéselőny Tanulásmódszertani Központ Kft. részére. (IBAN: HU97 1620 0120 1854 7302 0000 0000 Swift/BIC: HBWEHUHB)A közlemény rovatban kérjük tüntesse fel a következő adatokat: név, tanfolyam dátuma.
 
Kérjük, ne feledje, hogy a tanfolyami helyet csak a részvételi díj befizetése után tudjuk biztosítani és számlát csak arra a (cég)névre tudunk kiállítani, amelyről az utalás érkezett! A befizetés megérkezése után (jellemzően 1-3 napon belül) e-mailt küldünk az adott tanfolyam pontos részleteivel az ön által megadott címre.
Igen, természetesen! A tanfolyam után a szülők számára mintegy 30 percben elmondom, hogy a gyerekek hogyan fogják a módszert alkalmazni. Érdemes konzultálnunk, hiszen a gyerek egy merőben új tanulási stratégiát fog alkalmazni, olyat, amire a szülők azt fogják mondani, hogy, ez bizony pofon egyszerű, kár, hogy annak idején nekem nem mutatta meg senki...!
Igen, határozottan! Ennek az az oka, hogy ha egy olyan területen, mint a tanulás, ahol sok kudarc ér minket, megtanulunk sikereket elérni, akkor automatikusan az élet más területeire is képesek leszünk alkalmazni, hiszen ha valami jó, azt az elménk igyekszik mindenhova beilleszteni. Másrészt a LÉPÉSELŐNY módszernek nagyon sok olyan eleme van -pl. a pozitív gondolkodás, a kreativitás használata, stb.- amit az élet más területein legalább olyan eredménnyel tudunk használni. Én magam is tapasztalom, hogy egy-egy probléma, vagy feladat megoldásában sokkal kreatívabb vagyok, holott tulajdonképpen nincs köze a tanuláshoz. Továbbá időt, energiát spórolok meg azzal, hogy idejében, gyorsabban felismerem a megoldást, lényegesen gyorsabban, hatékonyabban és célorientáltabban olvasok újságot, és más írásokat, stb. stb. stb.
Még akkor is, ha nem hiszel benne, ugyanis minden ember agya (elméje) egyformán van beállítva. Kötődünk a színekhez, a formákhoz, a logikai rendszerekhez, vagyis mindenkinek van jobb- és bal agyféltekéje. A különbség az, hogy valakinek az egyik dominánsabb, mint a másik, a dominánsak közül is valakinek egy-egy elem jobban értelmezhető, mint a másik.

A tanfolyamon ezeket, vagyis az emberi elme tulajdonságait, hajlamait használjuk, nagyon hamar megtanuljuk felismerni az erősségünket, és azt a tanulás szolgálatába állítani.

A válasz tehát úgy pontos, hogy ha ember vagy, akkor biztos, hogy működik. Ha húsos fagyi vagy, akkor nem biztos.

Dehogy! Nagy butaság lenne azt állítanunk, hogy ez az egyetlen, és mindenható tanulási mód. Lehet, hogy jelenleg is olyan módszert használsz, ami neked megfelelő, lehet, hogy tudsz egy jobbat, vagyis olyat, ami számodra a leginkább célravezető. Ebben az esetben felesleges lenne elvégezned a tanfolyamunkat. A LÉPÉSELŐNY csomag azonban úgy van összeállítva, hogy nagyon sok apró elemet tartalmaz, olyanokat, amelyeket egyenként, külön-külön is tudsz alkalmazni. Vagyis újabb ötleteket mindig kaphatsz, amit a saját módszeredbe beépíthetsz. A LÉPÉSELŐNY-ből is csak annyit használj, ami a céljaid eléréséhez szükséges. Se többet, se kevesebbet.
Ha nincs probléma, akkor nincs mit megoldani. Ha jól működik a tanulási stratégiád, élvezed a tanulást, örömet jelent az, hogy mindig többet, és többet tudsz, akkor azt használd! Ha azonban a környezetedben ismersz olyat, aki nem rendelkezik ilyen módszerrel, akkor próbálj meg segíteni neki, tanítsd meg tanulni. Ha így sem megy neki, mert a Te módszered neki nem hatékony, akkor ajánld neki a LÉPÉSELŐNY-t. A lényeg, hogy mindenki örömét lelje a tanulásban!
A tanfolyamon tanultak természetesen mindenki számára hasznos, hiszen az elme beállítottsága független az életkortól. A felnőtt ember elméje ugyanúgy kötődik a színekhez, formákhoz, és még egy sor olyan dologhoz, mint a gyereké, csak a felnőttek megtanulták kitiltani magukból a kreativitás ezen segédeszközeit. Szörnyen hangzik, ugye? Pedig sajnos a legtöbb felnőtt esetében igaz.

A 14-18 éves korosztály számára összeállított tanfolyami anyagot a felnőtt tanulók maximális hatékonysággal képesek használni, azonban vannak olyan kifejezetten felnőtteknek ajánlott elemek, amelyeket ezen a tanfolyamon nem oktatunk. Ezeket az elemeket a Villámolvasás tanfolyamon lehet elsajátítani.

Maga a módszer, vagy ahogy leginkább emlegetjük a tanulási stratégia, többféle kutatás eredményeiből állt össze. Az agykutatók, viselkedéskutatók, és más tudósok régóta kísérleteznek azon, hogy miként lehet agyunkat hatékonyabban kihasználni, illetve hogyan lehet úgy használni, hogy az ne egy fáradságos tevékenység legyen. A módszernek egy jelentős részét képezik Paul R. Scheele a Minneapolis-i Learning Strategies Corporation (Tanulási Stratégiák Részvénytársaság) neves kutatójának eredményei. A LÉPÉSELŐNY nevű tanulási stratégia azonban ízig-vérig hazai, ugyanis a magyar gyerekek meglévő tanulási szokásainak ismeretében csiszolgatjuk egyre jobbá, egyre alkalmasabbá.
Az elsajátításnak egyetlen akadálya lehet, ha megmakacsolod magad, becsukod a szemed, befogod a füled, és folyamatosan mondogatod, hogy nem megy, nem megy... De miért is tennél ilyet? Ebben az esetben megmaradsz annál a tanulási módszernél, amit eddig használtál, ám ha az nem jó, akkor biztos, hogy egy lehetőségtől fosztottad meg magad.
Játszani. Játszani a képzeletünkkel, a fantáziánkkal, egymással, közben észre sem vesszük, hogy magáról a tanulásról szól az egész. Az elején összeszedjük a problémákat, amelyek hátráltatnak a tanulásban minket, aztán ezeket egyenként kicseréljük valami sokkal célravezetőbb, egészségesebb és élvezetesebb elemre. Ezeket természetesen azonnal ki is próbáljuk, megtapasztaljuk a sikerélmény ízét, aztán egy nagy egységgé, vagyis tanulási stratégiává formáljuk azt, amit megtanultunk. Lépésről lépésre, hogy LÉPÉSELŐNYbe kerüljünk a feladatainkhoz képest. Vagyis biciklivel érkezünk a tanfolyamra, és egy Rolls Royce-al távozunk.
„Mindent”, ezen felül nincs semmiféle anyagi kötelezettség, sem a tanfolyamon, se utána. Vagyis a tanfolyamon elsajátítottakat egész életünkben használhatjuk egészséggel, hatékonyan.

Az árban benne foglaltatik maga az oktatás, a terembérlet, a jogdíjak, a tanfolyam elvégzését igazoló okmányok.