Lépéselőny

Szerinted hányszorosára nőtt az elsajátítandó tananyag mennyisége az elmúlt száz évben? Száz éve az irodalom terén Ady még kortárs József Attila még általános iskolás, Radnóti kisgyerek volt; nem hogy televízió, de rendszeres rádióadás sem működött, biológiában húsz évvel voltunk a DNS-felfedezése előtt és egy akkori - a Trianon előtti Magyarországon - érettségiző diáknak semmit sem kellett még tudnia a Horthy-rendszerről, a müncheni sörpuccsról vagy a II. világháború évszámairól történelemből. És vajon az egyre nagyobb és egyre bonyolultabb tananyaggal együtt fejlődtek a tanulási módszereink is? Nyilvánvalóan: nem.

Tehát ott ül szerencsétlen diák, akin egyre nagyobb a nyomás, akinek egyre többet kell tudnia már csak az általános műveltség eléréséhez is - és senki sem tanítja meg arra, hogyan kéne ezeknek az elvárásoknak megfelelnie. Nyilván frusztrált lesz, sikertelen és előbb vagy utóbb feladja, inkább megpróbálja kikerülni a problémát, a tanulást. Pedig a XXI. század már azoké a fiataloké lesz, akik pont, hogy problémamegoldók, kreatívak, felszabadultak és képesek szisztematikusan jól tanulni, alkalmazkodni a változó elvárásokhoz. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy azt mondjuk, az önvezető autók világában a többit megoldják helyettük a robotok...

Jack Ma, az Alibaba,a világ legnagyobb online viszonteladói oldalának alapítója és vezetője.

Mi akkor a megoldás, mit kínálnak a Lantos-féle tanfolyamok?

  • Élvezetessé, élménnyé kell tennünk a tanulást, hogy meg legyen hozzá a diák szükséges motivációja!
  • A magolás helyett kreatív, "jobb agyféltekés" módon, kontextusok használatával, sőt a Lantos-féle tanfolyamok szakszavát használva "hülyeséggel" kell segíteni a memóriába épülést.
  • Tanítsuk meg a diákot jól jegyzetelni, sőt! Az elmetérkép használatára!
  • A tanulás agymunka - adjunk tudatosan segítséget az agynak oxigén, táplálék, relaxáció formájában
  • Találjuk meg, milyen a tanuló számára, egyénre szabottan optimális munkakörnyezet és segítsük a kialakításában
  • Használjunk színeket!
  • Ne letörjük, hanem építsünk a diák fantáziájára!
  • Tanítsuk meg a tanulót reális, pontos és helyes célokat meghatározni és bátorítsuk az elérésükre!
  • Tudatosítsuk a fiatalban, hogy munka nélkül nincsen eredmény - és segítsük a tervezésben
  • Tanítsunk pozitív gondolkodást - a "nem fog menni" helyett az "igen, meg tudom csinálni, képes vagy rá" -filozófiáját!

 

Hallgatói vélemények egy Lépéselőny-tanfolyam után

lantos-fele-tanfolyamok

A Lépéselőny-tanfolyamok ezeket az eszközöket adják a tanulók kezébe. Sőt, ennél sokkal többet: hozzáállást, mentalitást, amely nem csak a tanulásban, de az életük minden területén segíti őket az érvényesülésben.

A Lépéselőny-módszer megalkotója, Lantos Mihály, maga is tanulási nehézségekkel küzdött gyerekként. Később az ELTE pedagógia-karán kezdett a tanulási módszerek kutatásába és hozta létre a Lépéselőny-módszert illetve kezdte el a Villámolvasás oktatását, amelyek az elmúlt 15 évben tízezrek életét könnyítették meg.

A nehezen és rosszul tanuló fiatalból mára több diplomás egyetemi oktató lett, aki nem felejtette el honnan indult: a mai napig minden hallgatójával tegeződik és igyekszik jó kapcsolatot fenntartani. Könyvei, a "Villámolvasás a gyakorlatban" és a "Tanulj meg tanulni" címmel a Bioenergetic Kiadó legsikeresebb kiadványai.